A BURNOUT megelőzése
12 lépésben
11. lépés: Szerepbiztonság
Mikor beszélünk a burnout kapcsán szerepbiztonságról?
A szerepbiztonság azt jelenti, hogy az egyén egyértelműen tisztában van a munkájával kapcsolatos elvárásokkal, feladatokkal és a szerepével a munkahelyen.
Mi zökkenthet ki a szerepbiztonságból?
Amikor valaki úgy érzi, hogy nem tudja pontosan, mit várnak el tőle, vagy hogy a munkakörülményei nem biztosítottak, az növelheti a stresszt és a kiégés kockázatát.
A szerepbiztonság érzetének hiánya gyakran abból adódik, a következő 3 dolog egyike vagy több dolog is nincs megfelelően szabályozva, illetve nincs megfelelően kommunikálva.
-munkakör
A munkakör a munkavállaló munkafolyamatait, tevékenységeit, feladatait, funkcióit és kapcsolatrendszerét tartalmazza, beleértve ebbe a célokat, főbb felelősségi területeket és azokat a feltételeket is, amelyek között a munkatárs a munkáját végzi.
–feladatkör
Azoknak a pontosan megszabott feladatoknak az összessége, amely valakihez tartozik.
-felelősségi kör
Egy személy hatáskörébe tartozó feladatok és döntési jogosultságok összessége.
Ezért fontos, hogy a vezetők és a munkavállalók nyíltan kommunikáljanak egymással, és tisztázzák az elvárásokat.
Amikor a szerepbiztonság megvan, az egyén jobban tud fókuszálni a munkájára, és kevesebb stressz éri. Ez hozzájárulhat a burnout megelőzéséhez, mivel az egyén kevésbé érzi magát túlterheltnek, és jobban tudja kezelni a munkahelyi kihívásokat.
A szerepbiztonság növelésére irányuló intézkedések közé tartozhatnak a világos munkaköri leírások, a rendszeres visszajelzések és a támogatás a munkavállalók számára. Fontos, hogy a szervezetek felismerjék a szerepbiztonság fontosságát, és aktívan dolgozzanak annak érdekében, hogy ezt biztosítsák a munkavállalóik számára. Ez nemcsak a burnout kockázatát csökkenti, hanem a munkahelyi elégedettséget és a produktivitást is növeli.
Változások hatása a szerepbiztonságra:
Tapasztalatom szerint egy munkahelyen gyakori a változás. Változik a piac a technológia a humánerőforrás. Új módszerek kerülnek bevezetésre és folyamatosan törekszik a vezetés a folyamatok optimalizálására. Ezt a sok változást megfelelően kell kommunikálni a munkatársak felé, hogy tudják azt, hogy mi változott a feléjük támasztott elvárásokban. Az is nagyon pozitív, ha azt is tudják, hogy mi a célja a változásoknak, mert úgy könnyebben tudnak vele azonosulni.
Az ÖNISMERET irányába első lépésként ajándékba küldök neked egy személyiség tesztet.
Töltsd ki és küldöm számodra, hogy melyik típusba tartozol!

BÁTOR ÉLETET!
Legfrissebb bejegyzések
A BURNOUT megelőzése 12 lépésben 12. lépés: célmegközelítés
A BURNOUT megelőzése 12 lépésben 12. lépés: célmegközelítés A Célmegközelítés (Goal-Oriented Approach) a burnout kezelésében egy fontos módszer. Nézzük, hogy Erich Froom mit is ír a célmegközelítésről: „Olyasmire tanítottak bennünket, amit inkább betegségnek...
A hit ereje
A hit ereje Mekkora a hit ereje? A lenti történet jutott eszembe mint példa azzal, kapcsolatban, amit Brian Tracy-től is tanulhattam egyik hanganyagából. A lentiek megírására az inspirált, hogy egy szülői értekezleten ültem, ahol a tanárok azt taglalták, hogy a...
Gazdagító szokások
GAZDAGÍTÓ SZOKÁSOK Ha az ember szeretne egy bizonyos csoporthoz tartozni, akkor érdemes tanulmányozni, hogy akik már odatartoznak azokban mi a közös. Ha megismerjük a szokásaikat és mi is azokat követjük, bizonyára közelebb kerülünk az áhított...