Miért a TRÉNING a leghatékonyabb tanulási módszer? A címben feltett kérdésre a válasz a tudás-piramis adja.

 

Az ember a világot megismerve önmagára talál, és magát megismerve föltárul számára a világ.
Rudolf Steiner   

 

Az ember számára a mai modern világban elengedhetetlen, hogy folyamatosan új információkhoz jusson. A tudásunk fejlesztésének több módja is van, melyeknek hatékonysága nagyban eltér egymástól. Tanulhatunk a megszokott iskolarendszerek keretein belül. Ily módon is szerezhetünk képesítéseket és növelhetjük a lexikális ismereteinket, vagy fejleszthetjük képességeinket, elmélyíthetjük önismeretünket és azonnal használható gyakorlati tudásra is tehetünk szert.

Ilyen gyakorlatorientált képzési folyamat a tréning, ami egy csoportos tevékenység. Általában a célja, hogy valamilyen kompetenciát fejlesszen, ezáltal az egyéni és a közösségi hatékonyságot növelje. Egy jó tréning során a résztvevők csoportja, „csapattá” alakul át. Mit jelen az, hogy csapat? A közösség tagjai egymással szorosabb köteléket alkotnak. Közös céljaik vannak, segítik egymást és a saját motivációik felé helyezik a csapat céljait.

 A tréning során a figyelem fenntartása érdekében a tanulás folyamata az iskolai tanórákkal ellentétben úgy építkezik, hogy a gyakorlatok, elméleti ismeretek, játékok és ezek megbeszélése váltogatják egymást. Az iskolában a gyerekek az óráik jórészét hosszasan fegyelmezetten ülve egyirányú kommunikáció közepette töltik. Sokkal kevésbé marad így meg az elhangzott információ, mint ha a tréning módszerek mellett kapja az ember az impulzusokat.

A lenti ábrán látható, hogy ténylegesen milyen az egyes tanulási módszerek hatékonysága.

A gyakorlatorientált képzéseknél, ahol nem csak egy prezentációt hallgatnak a „diákok”, hanem azt követi más, hatékonyabb tanulási módszer, hosszú távú és stabil ismeretekre tehetnek szert.  Egy ismeret átadását követően, az életből vett példa vagy annak megbeszélése vagy akár szituációs játékokban való közös átélése, ahogy azt a tanulási piramis ábráján láthatjuk már nem 5%-os hatékonyságot mutat, hanem együttesen közelíti a 100%-ot.

” Mondd el és elfelejtem, mutasd meg és megjegyzem, engedd, hogy csináljam és megértem”

Confucius

“Hát van olyan idő, amikor nem kell tanulnunk? – kérdezed. S én azt válaszolom: nincs. De amint tanulni minden korban tiszteletre méltó, úgy kioktatást kapni már nem mindegyikben az. Szégyellni való, ha az öreg ember az ábécével vesződik: a fiatalnak tudást kell szereznie, az öregnek pedig alkalmaznia kell ezt a tudást. A szerzés sosem elegendő az élethez, tudnod kell bánni azzal, amit megszereztél: igazából csak az a tiéd, amivel másoknak is a hasznára vagy.”

(Seneca)

 

Figyelem!!!

Szeretném a figyelmedbe ajánlani a legközelebbi rendezvényünket.

A PÉNZENERGETIKAI SZEMINÁRIUM kapcsán kattint a gombra, és a web oldalon tudsz róla információkat szerezni.

Bátor életet kívánok!

 

Elérhetőség

Kérem, vegye fel velem a kapcsolatot, 24 órán belül válaszolok az e-mailekre

Debrecen

+36 30 742 1432