Ami nem asszertív kommunikáció

Szeretnék veled megosztani életemből egy példát, hogy hogyan lehet ezt nem jól csinálni.Mi az ami nem asszertív kommunikáció.

Előző blog bejegyzésemben olvashattál az asszertivitásról. (http://bit.ly/2EX828X)

Érettségi után és felsőbb tanulmányaim elkezdése előtt volt néhány munkahelyem. Ezek egyike egy SZOT üdülő, ahol pincérként tevékenykedtem. Ez a szálloda egy nagyon szép épületben volt, de ennek ellenére nem a vendéglátás csúcsát képviselte, hisz egyszerű munkásemberek nyaraltatására volt hivatott.

A pincér társaim főként általános iskolai tanulmányaik elvégzése után jöttek ide. tizenéves lányok, igen egyszerű gondolkodásmóddal. Szinte csak butuska bakfis lányokból állt a munkaerő. Történt egyszer, hogy minden felszolgálónak be kellett jönnie és egy teremben várakozni valamire, amit nem tudtunk, hogy mi.

 A pincér társaim főként általános iskolai tanulmányaik elvégzése után jöttek ide. tizenéves lányok, igen egyszerű gondolkodásmóddal. Szinte csak butuska bakfis lányokból állt a munkaerő. Történt egyszer, hogy minden felszolgálónak be kellett jönnie és egy teremben várakozni valamire, amit nem tudtunk, hogy mi.  

    Lehetett sejteni, hogy nem valami ünnepi díjátadó lesz, hanem inkább „irgum-burgum”. Ahogy ott várakoztunk a csajok egyre inkább agresszívvé váltak. Egyre inkább előjöttek a munkáltató által okozott sérelmek, melyet egyre erőteljesebben hangoztattak. Mert, hogy kevés a fizetés, rövid az ebédidő, kényelmetlen az egyenruha, ritkán kapunk új cipőt stb… A félórányi várakozás végére hangosan morajlott a terem.

Szakértői gondolatok az asszerív kommunikáció hiányában

Szakemberként azt mondanám, hogy egyre agresszívebb volt a tömeg és annak a kommunikációja. Ez egyszerűen abból fakad, hogy nem tudták miért is kellett összegyűlni. A vezetőségtől elég tisztességtelen dolog volt, hogy ennyi információt közölt, hogy ott kell lenni. Mondhatnám, hogy ez  diktatórikus és agresszív viselkedés volt részükről. A kevés és nem megfelelő élettapasztalattal bíró munkaerő pedig csak agresszivitással tudta kezelni az információ hiányát. Az állatvilágban is a félelemre adott egyik válaszreakció az agresszivitás. Pl:a sarokba szorított állatok.

  Egyszer csak nyílott az ajtó és bejött a szállodavezető az étteremvezető és még két vezető, akiknek a feladatát mai napig nem tudtam megfejteni. De a 90-es évek elején még volt sok ilyen megfejthetetlen pozíció. Ebben a percben csönd lett a teremben. Néhány perc alatt a vezetőség világossá tette számunkra, hogy mi mennyire rossz munkaerő vagyunk és még az addigi feltételeket is megszigorították. A pár perce még „forradalmár” csajok pisszenni sem mertek. Agresszívből egy pillantás alatt olyan passzívvá váltak, hogy még a fejmosás után egy órával sem szólaltak meg.  Lehet, hogy ha abban az időben már foglalkozok a témával és tartok számukra egy asszertivitás tréninget nincs ez a nevetséges közjáték.

Összegezve:

   Általában akkor találkozunk ezzel a témával, ha a munkáltatónk elküld tréningre. Ezt általában azért teszik, hogy sikeresebb értékesítők, vevőszolgálatisok legyünk. Vagy, hogy a nagy szervezeten belül hatékonyabb legyen a kommunikáció egymás közt.

Arra gondoltál már, hogy a szeretteiddel kapcsolatban is hasznos lehet ez a tudás? Vagy az élet bármely területén hasznos, ha ki tudsz állni magadért és a kapcsolataidat sem rombolod szét közben? A következő bejegyzésemben adok eszközt is, hogy milyen módon lehetsz asszertív.

Az aktuális fejlesztő programjainkról itt találsz információt!!!

Bátor életet kívánok!
Posta János tréner, coach, üzleti coach Debrecen

Legfrissebb bejegyzések

Mi az a Toyota-kata?

Mi az a Toyota-kata?

   Mi az a Toyota-kata?   Aki először hallja a Toyota-kata kifejezést, bizonyára egy kicsit viccesnek érzi, hogy egy autómárka és egy női név mit kereshet így egy kifejezésbe gyúrva. A Toyota valóban az autó márkával függ össze, ugyanis a Toyota-kata módszert itt...

Tanult tehetetlenség

Tanult tehetetlenség

Életünk során gyakran passzívvá válunk olyan szituációkban is, amikor lehetőségünk lenne befolyásolni az adott helyzetet. Az eseményekre adott válaszunk tehát nem csak az üss vagy fuss (védekezz vagy menekülj) válasz reakció lehet, hanem van egy harmadik reakció is, ahogy azt szokás mondani, földbe gyökerezik a lábunk. Ennek a hozzáállásnak a hátterében a tanult tehetetlenség áll. Nem reagálunk, hanem tehetetlenné válunk, abban a hiszemben, hogy nincs mit tenni, nincs ráhatásunk az eseményekre.

Milyen a jó pénzügyi szakember?

Milyen a jó pénzügyi szakember?

Milyen a jó pénzügyi szakember? Mielőtt feltennénk a kérdést, hogy milyen a jó pénzügyi szakember egy kicsit foglalkozzunk azzal, hogy hozzunk megfelelő döntéseket. Az életterületeink, mind nagyon fontosak  a számunkra. Azok a döntéseink, amelyeket hozunk az egyes...

Elérhetőség

Kérem, vegye fel velem a kapcsolatot, 24 órán belül válaszolok az e-mailekre

Debrecen

+36 30 742 1432